Kløvermarken revisited

(oprindeligt postet d. 15/9 – 2006)

Kløvermarken, ja….av for den!

Altså – som man kan se af min tidligere post (“Driveby underskriftsindsamling”) har jeg ikke involveret mig meget i diskussionen, men det gør jeg altså nu.

Bjarke Ingels Group om projektet
Projektets modstandere

Disse websites præsenterer hver deres side af sagen, og så kan man ellers f.eks. søge på “kløvermarken” på http://www.politiken.dk, eller starte her, på wikipedia – eller hvad man nu vil.
Det står enhver frit for at tage stilling, og det har denne Primus Motor også gjort:
Jeg støtter Kløvermarken-projektet, og det gør jeg af flere grunde.

– For det første appellerer det storladne i karéen til mig, BIG lægger f.eks. ikke skjul på, at der er visuelle paralleller til Den Kinesiske Mur. Det er der da format i.

– For det andet er København en by i vækst (DUH?), og folk skal altså bo et eller andet sted. Vi kan godt blive ved at bygge ækle skotøjsæsker i randområderne, men det vil sgu pynte på byen, at også de indre byzoner udvikler sig og giver plads til nye beboere.

– For det tredie, og dette har udløst min støtte-erklæring, så finder jeg modstanden så decideret kontra-visionær, smalsporet og offer-agtig, at jeg sidder og krummer tæer.
Selv efter BIGs revision af planen i august, der specifikt adresserer de fleste af anti-gruppens bekymringer og præsenterer ændringer i projektet for at tilgodese dem, fortsætter man med en usvækket modstand, og uden at gå ind i dialogen.
Argumenterne er noget med, at nok siger man fra BIGs side, at man vil dette og hint, men sådan bliver det jo nok ikke – den form for argumentation er konspirations-agtig og uholdbar og bør ikke retfærdiggøre at man bremser visioner. Man bør i stedet kommunikere og få mest muligt ud af visionerne, for alle parter.

Der sker i hvert fald ikke noget som fucking helst nyt, hvis den slags holdninger får lov at sejre – hverken i Kløvermarken eller nogen andre steder…

Jesper W.
“hvor er mine snabelsko?”

Skriv et svar

